Z idejo do bogastva (povzetek knjige, avtor Napoleon Hill)

UVOD: MOČ UMA

Uspeh pride k tistim, ki se začnejo ZAVEDATI USPEHA. Neuspeh pride k tistim, ki si ravnodušno dovolijo, da se začnejo ZAVEDATI NEUSPEHA.

Edwin Barnes je odkril, kako res je, da posamezniki zares MISLIJO IN POSTANEJO BOGATI. Njegovo odkritje je prišlo malo po malo, ko si je RAZVNETO ZAŽELEL postati sodelavec velikega Thomasa Edisona. Ena od glavnih značilnosti, ko se je ŽELJA ali impulz misli v Barnesovem umu prvič pojavila, ni bil v stanju, da bi jo izpolnil. Barnesova želja je bila dokončna. Na njegovi poti sta bili dve težavi. Ni imel dovolj denarja za vozovnico do Orangea v New Yerseyju, kjer so bili laboratoriji Edisona in ni poznal Edisona. Te težave bi zadostovale, da bi vzele pogum večini ljudi. Toda njegova želja ni bila navadna želja! On je bil odločen, da bo našel pot za uresničitev želje. Edison mu je dal priložnost, ki jo je iskal, ker je vedel da se bo odločil ostati dokler mu ne bo uspelo. Ni bila pojava mladeniča tista, ki mu je zagotovila službo v Edisonovi pisarni. Tisto, kar je MISLIL je bilo pomembno. Minili so meseci. Barnes ni postal Edisonov partner že po prvem sestanku. Delal je priložnostna dela v Edisonovih pisarnah za simbolično plačo. Barnes pa je v umu nenehno povečeval ŽELJO, da bi postal poslovni partner Edisona. Bil je ODLOČEN, DA OSTANE PRIPRAVLJEN, DOKLER NE PRIDOBI TISTEGA, KAR JE ISKAL. Ko je priložnost prišla, se je pojavila v drugačni obliki, kot je pričakoval. Priložnost ima navado stopiti skozi zadnja vrata, v obliki nesreče ali začasnega poraza. Morda je to razlog, zakaj tako številnim ne uspe prepoznati priložnosti. Edison je izpopolnil novo pisarniško napravo, nad katero prodajno osebje ni bilo navdušeno. Barnes je tako videl svojo priložnost in prodal stroj, kateri ni zanimal nobenega razen njega in izumitelja. Prodal ga je tako uspešno, da mu je Edison dal pogodbo za distribucijo in marketing po celi državi. Poslovna zveza je bila velik uspeh, več kot tri desetletja. Barnes se je dobesedno z mislimi podal v partnerstvo z velikim Edisonom. Ni imel ničesar, s čimer bi začel, razen zmožnosti, da VE, KAJ HOČE, IN ODLOČNOSTI, DA STOJI ZA TISTO ŽELJO, DOKLER JE NE URESNIČI.

KO BOGASTVO ZAČNE PRIHAJATI, PRIHAJA TAKO HITRO, V TAKŠNEM IZOBILJU, DA SE ČLOVEK ČUDI, KJE SE JE SKRIVALO VSA TISTA LETA. To je osupljiva trditev, zlasti, če jo primerjamo s popularnim prepričanjem, da bogastvo prihaja samo tistim, ki delajo trdo in dolgo. Ena od glavnih slabosti človeškega rodu je domačnost povprečnega človeka z besedo nemogoče. Ljudje poznajo vsa pravila, ki NE bodo delovala. Vedo vse stvari, ki jih NI MOGOČE narediti. Uspeh pride k tistim, ki se začnejo ZAVEDATI USPEHA.

Nekega dne se je Henry Ford odločil, da proizvede svoj danes slavni avtomobilski motor V-8, ki je eden od najuspešnejših razvojnih dosežkov v zgodovini avtomobilske industrije. Ko so naredili načrt so se vsi inženirji strinjali, da je preprosto nemogoče odliti blok osemcilindrskega motorja v enem kosu. Ford je rekel: »Proizvedite ga, ne glede na vse.« Odgovorili so: »To je nemogoče!« Ford je ukazal naj nadaljujejo, dokler jim ne uspe, ne glede na to koliko časa bo potrebno. Eno leto so poizkušali brez uspeha. Potem pa so še nadaljevali in kot v čarovniji odkrili skrivnost. Fordova ODLOČNOST je še enkrat zmagala!

Naši možgani se »namagnetijo« s prevladujočimi mislimi, ki jih imamo v svojih umih. In sicer s sredstvi, ki jih nihče ne razume, te prevladujoče misli, kot magneti, pritegnejo k nam sile, ljudi, življenjske okoliščine, ki se skladajo z naravo naših prevladujočih misli. Preden lahko nakopičimo bogastvo se moramo zavedati ŽELJE po denarju, dokler nas ta ŽELJA ne popelje do priprave dokončnih načrtov za doseganje bogastva.

1 ŽELJA: Izhodiščne točka vsakega dosežka. Prvi korak do bogastva.

RAZVNETA ŽELJA, DA SE POSTANE IN DOSEŽE, je izhodišče, iz katerega sanjač mora vzleteti. Sanje se ne rodijo iz ravnodušnosti, lenobe ali pomanjkanja ambicij.

Barnes je prvih pet let delal za Edisona dela, ki jih noben drug ni hotel opravljati. Vsa ta leta ni bil deležen niti ene same trohice upanja, niti ene same obljube, da bi uresničil ŽELJO. A v svojih mislih je bil SLEHERNO MINUTO EDISONOV DRUŽABNIK, od prvega dne, ko je začel delati zanj. To na osupljiv način ponazarja moč JASNO ZAČRTANE ŽELJE. Barnes je uresničil svoj cilj, ker je želel postati Edisonov partner, bolj kor kdorkoli drug. Vztrajal je pri svojem HOTENJU, dokler ni postalo prevladujoča obsedenost v njegovem življenju in končno – dejstvo. Ni dopuščal nikakršne možnosti za umik. Moral je zmagati ali umreti!

Postopek, s katerim lahko ŽELJO po bogastvu spremenimo v ustrezno denarno vrednost, sestavlja šest določenih praktičnih korakov:

1.      V umu določimo natančno vsoto denarja, ki si ga želimo.

2.      Natančno določimo, kaj smo pripravljeni dati v zameno za želeno vsoto denarja.

3.      Določimo datum, kdaj nameravamo prejeti želen denar.

4.      Sestavimo si natančen načrt za izpolnitev svoje želje in ga začnimo uresničevati takoj zdaj.

5.      Napišimo si natančno vsoto denarja, ki ga nameravamo zaslužiti, zapišimo, kaj smo v zameno pripravljeni storiti, in jasno napišimo načrt za njegovo izpeljavo.

6.      Vsak dan na glas preberimo svojo pisno izjavo, prvič, tik pred odhodom v posteljo, drugič pa zjutraj, ko vstanemo. MED BRANJEM VIDIMO, ČUTIMO IN VERJAMEMO, DA TA DENAR ŽE IMAMO.

Le tisti, ki se zavedajo uspeha, pridobijo razkošno bogastvo. Zavedati se bogastva pomeni, da smo um povsem prepojili z ŽELJO po denarju, da si že predstavljamo, kako smo bogati. Človek mora uvideti, da so vsi, ki jim je uspelo nakopičiti velika bogastva, najprej nekaj časa upali, ŽELELTI in NAČRTOVATI, preden so dobili denar. Če si ne moremo zamisliti velikega bogastva, nikoli ne bomo videli večje vsote denarja na bančnem računu. Praktični sanjači so vedno tisti, ki spreminjajo ustroj civilizacije. Henry Ford, reven in neizobražen, je sanjal o »vozu brez konjske vprege« in se lotil dela z orodjem, ki ga je imel pri roki, ne da bi čakal na priložnost, ki bi bila njemu v prid, sedaj pa so dokazi njegovih sanj vidni po vsem svetu. Thomas Edison je sanjal o svetilki, ki bi jo napajala elektrika. Dela se je lotil brez omahovanja in kljub deset tisočim neuspešnim eksperimentom sledil svojim sanjam tako dolgo, dokler se niso spremenile v resničnost. Praktični sanjači NE ODNEHAJO. SANJE SO KALI RESNIČNOSTI. Svet sedaj napolnjujejo številne PRILOŽNOSTI, o katerih sanjači preteklosti niso vedeli ničesar. GOREČA ŽELJA PO TEM, DA BI POSTAL NEKDO IN USTVARJAL, je izhodišče vsakega sanjača. Vsi, ki v življenju uspejo, začnejo iz težavnega položaja in morajo izbojevati mnoge trpke boje, preden »prispejo na cilj«. V življenju uspešneža preobrat nastopi navadno v trenutku nekakšne krize, ki ga preklopi v njegov »drugi jaz«. Za visoke cilje v življenju ni potreben nič večji napor, kot za sprijaznjenje s siromaštvom. Nič ni nemogočega za tistega, ki ŽELJO podkrepi z neomajno VERO. Nenavadna in nepredstavljiva je moč človeškega razuma! Narava z nekim čudnim in močnim postopkom »mentalne kemije«, ki ga nikdar ne razkrije, spodbudi MOČNO ŽELJO »po nečem«. Taka želja nikdar ne pozna besede »nemogoče« niti ne sprejme poraza za resničnega.

2 VERA: Vizualizacija uresničitve želja in vera vanjo. Drugi korak do bogastva

Vera je stanje duha, ki ga lahko sprožimo z avtosugestijo. VERA je glavni kemik našega uma. Čustva VERE, LJUBEZNI, in SPOLNOSTI so najmočnejša pozitivna čustva. Kadar jih združimo, tako »obarvajo« misel, da ta doseže nezavedni um, kjer se spremeni v duhovno protivrednost, edino obliko, ki sproža odziv Brezmejnega uma. Ljubezen in vera sta psihični , povezani z duhovno platjo človečnosti. Spolnost je povsem biološka in povezana le s telesom. VSE MISLI, KI SMO JIH PODKREPILI S ČUSTVI IN OPLEMENITILI Z VERO, se takoj začnejo prevajati v fizično protivrednost. Čustva so dejavniki, ki mislim podelijo vitalnost, življenje in energijo. Nezavednega uma ne dosežejo le miselni impulzi, oplemeniteni z vero, marveč nanj vplivajo vsa pozitivna ali negativna čustva. Nezavedni um enako vneto prevede v ustrezno fizično protivrednost miselni impulz negativne oziroma uničevalne narave, kot tudi miselni impulz pozitivne in ustvarjalne narave. To pojasnjuje nenavaden pojav, ki ga izkusi toliko milijonov ljudi in ga imenujemo »nesreča« ali »smola«. Milijone ljudi VERJAME, da sta jim revščina in poraz »usojena« zaradi skrivnostne sile, za katero VERJAMEJO, da je ne morejo nadzorovati. A to en drži. Sami so ustvarjalci lastne »nesreče«, in sicer zaradi negativnega PREPRIČANJA, ki ga je njihov nezavedni um prevzel in prevedel v fizično protivrednost.

Um, v katerem vladajo pozitivna čustva ali »pozitivno razpoloženje«, se spremeni v priljubljeno bivališče stanja duha, znanega kot vera. Tak um lahko nezavednemu umu predaja poljubna navodila, ki jih bo ta sprejel in na njihovi osnovi tudi nemudoma deloval. Dobro znano je, da posameznik prej ali slej verjame prav vsemu, kar si nenehno ponavlja, ne glede na resničnost ali neresničnost ponavljane trditve. Če človek vedno znova ponavlja laž jo bo slej, kot prej sprejel za resnico. Še več, VERJETI bo začel, da je zares resnična. Vsak človek je to, kar je, prav zaradi PREVLADUJOČIH MISLI, katerim dovoljuje zaposlovati njegov um. MISLI S PRIMEŠANIMI ČUSTVI USTVARJAJO » MAGNETNO« SILO, KI PRITEGNE NIZ DRUGIH, SORODNIH ALI POVEZANIH MISLI. Človekov um nenehno privlači vibracije, ki se skladajo z njegovimi PREVLADUJOČIMI razumskimi vibracijami.

Šest korakov do samozavesti

1.      Vem, da sem sposoben uresničiti svoj glavni življenjski namen; zatorej od sebe ZAHTEVAM vztrajen in nenehen trud za njegovo izpopolnitev.

2.      Zavedam se, da se prevladujoče misli mojega uma sčasoma reproducirajo v zunanjem, fizičnem delovanju in se postopoma pretvorijo v fizično resničnost. Zato bom razmišljal o človeku kakršen nameravam postati.

3.      Načelo avtosugestije pravi, da se vsaka želja, ki jo vztrajno ohranjam v umu, prej ali slej izrazi v praktični obliki.

4.      Svoj GLAVNI ŽIVLJENJSKI CILJ sem natančno opisal in ne bom odnehal, vse dokler ne razvijem dovolj samozavesti za njegovo uresničitev.

5.      Predvsem se zavedam, da ne obstane nobeno bogastvo ali položaj, ki ne temelji na resnici in pravici.

6.      Pod to formulo se bom podpisal, si jo zapomnil in jo okrepljen s polno VERO, vsak dan glasno ponovil. To bo postopoma vplivalo na moje MISLI in DEJANJA. Tako bom postal samozavesten človek.

PRAV VSI MISELNI IMPULZI TEŽIJO K UTELEŠENJU V FIZIČNI PROTIVREDNOSTI.

Življenjskih bitk ne dobijo vselej najmočnejši ali najhitrejši, marveč prej ali slej zmaga tisti, ki MISLI, DA LAHKO ZMAGA!

Mahatma Gandhi, je dal svetu enega najbolj presenetljivi primerov moči VERE. Čeprav ni imel nobenega od običajnih orodji moči, kot so denar, boje ladje, vojske in vojaške zaloge. Gandhi ni imel ne denarja, ne doma, niti svojih oblek – pa vendar JE IMEL MOČ. USTVARIL JO JE IZ RAZUMEVANJA NAČELA VERE IN Z ZMOŽNOSTJO NJENE VCEPITVE V UME DVESTOMILIJONSKE MNOŽICE. Gandhi je z vplivom VERE dosegel tisto, česar najmočnejša vojaška sila na svetu takrat ni mogla doseči z vojsko.

3 AVTOSUGESTIJA: Medij s katerim vplivamo na podzavest. Tretji korak do bogastva.

Avtosugestija je izraz, ki se nanaša na vse samozadane sugestije in vzpodbude, ki prek petih čutov dosežejo človekov um. S prevladujočimi mislimi, ki jim človek dovoli, da se zadržujejo v zavestnem umu, načelo avtosugestije svobodno doseže nezavedni um in vpliva nanj. NOBENA MISEL, pa naj bo pozitivna ali negativna, NE MORE VSTOPITI V PODZAVEST BREZ POMOČI NAČELA O AVTOSUGESTIJI. ČE želimo da se zgodi avtosugestija, moramo ob določeni misli začutiti tudi čustvo, da to drži. Brez ustreznih spremljajočih čustev ali občutkov ponavljanje misli – NIMA NOBENEGA UČINKA in ne pride do avtosugestije. Naša zmožnost uporabe načela avtosugestije bo v veliki meri odvisna od naše sposobnosti OSREDOTOČANJA na dano ŽELJO, vse dokler se ta ne spremeni v GOREČO OBSEDENOST. Nezavedni um sprejme vsak ukaz, ki mu ga izrečemo z globoko VERO in ga tudi izpolni, vendar pa mu moramo te ukaze vedno znova ponavljati in jih ponavljati dokler jih um ne sprejme. Zahvaljujoč svoji MOČI VPLIVANJA NA NEZAVEDNI UM lahko človek postane gospodar sebe in svojega okolja ter pridobi pomoč brezmejnega uma.

4 POSEBNO ZNANJE: Osebne izkušnje ali opažanja. Četrti korak do bogastva.

Obstajata dve vrsti znanja: splošno in posebno. Splošno znanje za osvojitev bogastva ni kaj dosti uporabno, ne glede na njegovo količino in raznolikost. Na fakultetah velikih univerz učijo skorajda vsako obliko splošnega znanja, ki jo pozna civilizacija. A večina profesorjev ni ravno premožnih, saj se specializirajo kvečjemu za predajanje posebnega znanja. Če ZNANJA ne organiziramo in ga s praktičnimi NAČRTI ne prilagodimo za delovanje v smeri končnega cilja, ne bo pritegnilo CILJA – denarja. Znanje je zgolj potencialna moč. Moč postane le v primeru, ko jo umestimo v določen načrt delovanja in usmerimo k določenem cilju. Izobražen je tisti, ki svoje zmožnosti uma razvije do te mere, da lahko dobi, vse kar hoče, ne da bi pri tem kršil tuje pravice. Preden smo lahko prepričani o svoji zmožnosti preobrazbe ŽELJE v denarno protivrednost, potrebujemo POSEBNO ZNANJE o storitvi ali blagu – pač o tistem, kar smo namenili zamenjati za bogastvo. Osvojitev velikih bogastev zahteva moč, to pa človek pridobi s skrbno pripravljenim in bistro usmerjenim posebnim znanjem – pri čemer pa ni nujno, da to znanje poseduje tudi sam.

Pridobivanje posebnega znanja:

1.      Lastne izkušnje in izobrazba.

2.      Tuje izkušnje in izobrazba, ki nam jo nudijo sodelavci.

3.      Višje in visoke šole ter univerze.

4.      Javne knjižnice.

5.      Posebni tečaji in dopolnilno izobraževanje

Ko znanje pridobimo, ga moramo ustrezno urediti ter porabiti za določen praktični načrt. Znanje nima nobene vrednosti, razen tiste, ki jo prinaša njegova uporaba za nek častni cilj. To je eden od razlogov zakaj univerzitetna izobrazba ni najbolj cenjena. Najpogosteje predstavlja le razdrobljeno znanje. SPRETEN NAKUP ZNANJA SE MOČNO OBRESTUJE. Oseba, ki se preneha šolati le zato, ker je zaključila šolo, je za vedno obsojena na povprečnost, ne glede na njen poklic. Pot uspeha je pot nenehnega iskanja znanja. TESNO SODELOVANJE S ČLOVEKOM, KI NE SPREJEMA KOMPROMISOV Z NEUGODNIMI OKOLIŠČINAMI JE TOLIKO VREDNO, DA TEGA NI MOGOČE MERITI Z DENARJEM. Za vsako IDEJO tiči posebno znanje. Za dobro IDEJO ni nobenih cenovnih omejitev! Posebno znanje lahko najdemo kjerkoli! Vendar je DOMIŠLJIJA tista, ki združi dobro idejo in posebno znanje, ki je potrebno, da dobro idejo pretvorimo v USPEH. Natančno določen načrt in GOREČA ŽELJA po bogastvu sta edini način, da željo uresničimo.

5 DOMIŠLJIJA: Delavnica uma. Peti korak do bogastva.

Edina omejitev je tista, ki si jo človek zastavi v umu. Domišljija je delavnica, v kateri so ustvarjeni vsi načrti, ki jih je kdaj človek naredil. Prav človekova zmožnost domišljije je tista, ki impulzu oziroma ŽELJI podeli obliko in DEJAVNOST. Človek lahko ustvari vse, kar si lahko domisli. ČLOVEKOVA EDINA OMEJITEV znotraj uma je RAZVOJ DOMIŠLJIJE IN NJENA UPORABA. Domišljijska zmožnost deluje v dveh oblikah. Eni rečemo »umetna domišljija«, drugi pa »ustvarjalna domišljija«. UMETNA DOMIŠLJIJA: S to zmožnostjo lahko človek preuredi stare koncepte, ideje ali načrte v nove kombinacije. Ta zmožnost ne ustvari ničesar, ampak kvečjemu deluje znotraj izkušenj, izobrazbe in opažanj, s katerim se hrani. USTVARJALNA DOMIŠLJIJA: Zmožnost ustvarjalne domišljije postavi omejen človekov um v neposreden stik z Brezmejnim umom. Prek te zmožnosti prejema »navdihe« in »slutnje«. Prek te zmožnosti se posameznik tudi »uglasi« in komunicira z nezavednim umom drugih ljudi.

Ideje so proizvodi domišljije. Z MOČJO DOLOČENEGA NAMENA IN DOLOČENIH NAČRTOV PRETVORIMO IDEJE V GOTOVINO. Bogastvo v velikih količinah ni nikdar rezultat težaškega dela! Bogastvo pride, če sploh pride kot odziv na določene zahteve, utemeljene na uporabi določenih pravil in neodvisno od sreče. Ideja je miselni impulz, ki sproži dejavnost z uporabo domišljije. Ideje nimajo nobene vnaprej utrjene cene. Ceno jim določi njihov stvaritelj in če je bister, mu jo tudi izplačajo.

6 ORGANIZIRANO NAČRTOVANJE: Želja se izkristalizira v dejanje. Šesti korak do bogastva.

Uspeh ne potrebuje nikakršnih opravičil. Neuspeh ne dopušča nikakršnih izgovorov. Pri pretvarjanju želje v denar si pomagamo z oblikovanjem TOČNO DOLOČENEGA, praktičnega načrta.

Praktične načrte si lahko pripravimo:

1.      Povežimo se v skupino s toliko člani, kolikor jih potrebujemo za obdelavo in izvedbo načrta ali načrtov za pridobitev denarja – uporabimo načelo svetovalne skupine »Nadum«.

2.      Preden se lotimo skupnega projekta, ocenimo prednosti in koristi, ki jih lahko ponudimo posameznim članom skupine, kot nagrado za sodelovanje.

3.      Uredimo, da se s člani svetovalne skupine »Nadum« srečujemo vsaj dvakrat tedensko, tako dolgo dokler ne bomo do podrobnosti dodelali enega ali več načrtov za pridobitev bogastva.

4.      Ohranimo POVSEM HARMONIČNE odnose z vsakim članom skupine.

Noben posameznik nima dovolj izkušenj, izobrazbe, naravnih zmožnosti in znanja, da bi si zagotovil pridobitev velikega bogastva brez tuje podpore. Če sami sestavimo načrt za izpolnitev želje in doseganje bogastva GA MORAJO PREGLEDATI IN ODOBRITI ČLANI »NADUMA«. NIHČE NE MORE PRIČKOVATI, DA BI OSVOJIL BOGASTVE, BREZ DA BI PRI TEM DOŽIVEL »ZAČASEN PORAZ«. »MALODUŠNEŽ« NIKDAR NE ZMAGA, ZMAGOVALEC PA NIKDAR NE ODNEHA.

Na svetu obstajata dve vrsti ljudi. Ena so VODITELJI, druga pa SLEDILCI. Sledilec ne more pričakovati nagrad, do katerih je upravičen voditelj, čeprav marsikateri to zmotno pričakuje. Čeprav biti sledilec ni nič sramotnega, se to ne izplača. Skoraj vsi veliki voditelji so začeli, kot sledilci. Ker pa so bili PAMETNI SLEDILCI, so postali voditelji.

Enajst glavnih dejavnikov vodenja:

1.      Trden pogum.

2.      Samonadzor.

3.      Zdrav občutek za pravičnost.

4.      Določenost namena.

5.      Določenost načrta.

6.      Navada da storimo več, kot računamo od drugih.

7.      Prijetna osebnost.

8.      Sočutje in razumevanje.

9.      Mojster za podrobnosti.

10.  Prevzem polne odgovornosti.

11.  Sodelovanje.

Razlikujemo dve vrsti voditeljstva SPORAZUMNO VODITELJSTVO in NASILNO VODENJE. Zgodovina je polna primerov, ki dokazujejo, da nasilno vodenje ne obstane dolgo. V prihodnosti bo odnos med zaposlenim in delodajalcem bolj podoben partnerstvu.

Deset glavnih vzrokov za neuspelo vodenje:

Ni le pomembno kaj moramo narediti, temveč tudi ČESA NE SMEMO NAREDITI

1.      Nezmožnost urejanja podrobnosti.

2.      Nepripravljenost izpolnjevanja ponižnih uslug.

3.      Pričakovanje, da bomo plačani za to, kar »vemo«, ne pa za to, kar naredimo s svojim znanjem.

4.      Bojazen pred sledilci, ki bi lahko postali tekmeci.

5.      Pomanjkanje domišljije.

6.      Sebičnost.

7.      Nezmernost.

8.      Nezvestoba.

9.      Poudarek na voditeljski »avtoriteti«.

10.  Poudarek na nazivu.

Nekaj plodnih področji, na katerih bodo potrebni novi voditelji:

1.      Na področju politike obstaja nenehna potreba po novih voditeljih, potreba, ki izraža veliko nujo.

2.      Reformo doživlja bančno poslovanje.

3.      Industrija potrebuje nove voditelje.

4.      Verski voditelji prihodnosti bodo prisiljeni posvetiti več pozornosti svojim privržencem.

5.      V pravnih, medicinskih in izobraževalnih poklicih se javlja potreba po novi vrsti voditeljstva.

6.      Potrebe po novih voditeljih se bodo pojavile tudi na področju novinarstva.

Kako tržiti svoje usluge:

1.      Zaposlovalne agencije.

2.      Oglaševanje.

3.      Osebna pisna prošnja.

4.      Prošnja prek osebnega poznanstva.

5.      Osebna prošnja

Kaj naj vsebuje učinkovit življenjepis:

1.      Izobrazba.

2.      Izkušnje.

3.      Reference.

4.      Fotografija.

5.      Prosimo za določeno mesto. Ne prosimo za položaj ne da bi natančno opredelili, kaj imamo v mislih.

6.      Navedimo svoje kvalifikacije.

7.      Povejmo, da smo voljni prestati poizkusno dobo.

8.      Poznavanje poslovanja, našega potencialnega delodajalca.

Če je delovno mesto za katero prosimo, vredno imeti, se je tudi vredno potruditi za njegovo osvojitev.

Kako dobiti delovno mesto, ki si ga želimo:

1.      Odločimo se in JASNO OPIŠIMO, kakšno službo si želimo.

2.      Izberimo si podjetje ali človeka za katerega si želimo delati.

3.      Preučimo svojega potencialnega delodajalca.

4.      S pregledom svojih lastnosti, darov in zmožnosti odkrijmo, KAJ LAHKO PONUDIMO.

5.      Pozabimo na »službo« in na to ali je mesto prosto ali ne. Osredotočimo se raje na tisto, kar lahko prispevamo mi.

6.      Ko si zamislimo načrt, ga skupaj z nekom, ki je v tem izveden, zapišimo na papir v lepi obliki in nadvse podrobno.

7.      Načrt predstavimo pravi osebi, torej osebi, ki ima avtoriteto.

Čeprav bo tak postopek zahteval nekaj dni, bodo razlike v dohodkih, napredovanju in pridobivanju priznanj prihranili leta slabo plačanega težaškega dela. Človek, čigar dohodek izvira iz prodaje osebnih uslug, ni nič manj trgovec, kot tisti, ki prodaja blago. Dodamo pa še lahko, da zanj veljajo PRAV ISTE ZAKONITOSTI vedenja, kot za trgovca, ki prodaja blago. Sodobna »pamet«, če jo učinkovito tržimo, je precej bolj želena oblika kapitala od tistega, ki zahteva vodenje poslovanja z blagom, kajti pamet je oblika kapitala, ki jo krize ne morejo trajno razvrednotiti, tovrstnega kapitala, pa nam tudi ne morejo ukrasti ali porabiti.

Trideset glavnih vzrokov neuspeha:

1.      Neugodne dedne okoliščine.

2.      Pomanjkanje jasno določenega življenjskega cilja.

3.      Pomanjkanje ambicij, da bi presegli povprečje.

4.      Neustrezna izobrazba.

5.      Pomanjkanje samodiscipline.

6.      Slabo zdravje.

7.      Neugoden vpliv okolja v otroštvu.

8.      Obotavljanje.

9.      Pomanjkanje vztrajnosti.

10.  Negativna osebnost.

11.  Pomanjkljiv nadzor spolne želje.

12.  Neubranljiva želja po tem, da bi dobili nekaj za nič.

13.  Pomanjkanje jasno določene moči odločitve.

14.  Ena ali več od šestih temeljnih bojazni.

15.  Napačna izbira zakonskega partnerja.

16.  Pretirana opreznost.

17.  Napačen izbor poslovnih družabnikov.

18.  Vraževerje in predsodki.

19.  Napačna izbira poklica.

20.  Pomanjkanje usmerjenega truda.

21.  Navada pretiranega trošenja.

22.  Premajhno navdušenje.

23.  Nestrpnost.

24.  Nezmernost.

25.  Nezmožnost sodelovanja s sodelavci.

26.  Posedovanje moči, ki ni bila pridobljena z lastnim trudom.

27.  Namerna neiskrenost.

28.  Sebičnost in nečimrnost.

29.  Ugibanje namesto razmisleka.

30.  Pomanjkanje kapitala.

Preden se začnemo pogovarjati o dvigu naše plače na našem sedanjem mestu ali v novi službi, SE NAJPREJ PREPRIČAJMO, DA SMO VREDNI VEČ, KOT ZASLUŽIMO ZDAJ.

7 ODLOČITEV: Obvladovanje obotavljanja. Sedmi korak do bogastva.

Zdi se, da je Bog na strani ljudi, ki natanko vedo, kaj hočejo, če so odločeni, da bodo TOČNO TO dobili! Analiza več, kot tisoč neuspešnih ljudi je razkrila dejstvo, da je POMANJKANJE ODLOČNOSTI na vrhu seznama tridesetih vzrokov neuspeha. OBOTAVLJANJE kot nasprotje ODLOČITVE je pogost sovražnik, ki ga more skoraj vsak posameznik premagati. Analiza več, kot sto ljudi, ki so pridobili nekaj milijonov dolarjev velika bogastva, razkrije dejstvo, da so bili prav vsi vajeni PRAVOČASNEGA IN DOKONČNEGA SPREJEMANJA ODLOČITEV. Na splošno velja, da se je večina ljudi, ki jim ni uspelo pridobiti zadovoljivega bogastva, pustila vplivati tujim mnenjem. Časopisom in obrekljivim sosedom dovolijo, da mislijo zanje. Če podlegamo tujim mnenjem ne bomo imeli nobene lastne ŽELJE. Imamo svoje možgane in svoj um. UPORABIMO GA in odločimo se samostojno. Vselej, ko spregovorimo pred učenim človekom, se zavedajmo, da mu natančno razkrivamo svoje znanje ali pa NEZNANJE! Prava modrost se običajno kaže v skromni tišini. Če se preveč odkrito pogovarjamo o svojih načrtih, bomo zelo presenečeni, ko bomo morda ugotovili, da nas je nekdo PREHITEL IN URESNIČIL NAČRT, ki smo mu ga naivno razkrili. »POVEJTE SVETU, KAJ HOČETE STORITI, A NAJPREJ MU TO POKAŽITE.« Štejejo dejanja, ne besede. Kdor pravočasno sprejme ODLOČITEV in natančno ve, kaj hoče, to navadno tudi dobi. Voditelji na vseh življenjskih položajih se ODLOČAJO hitro in trdno. NEODLOČNOST je navada, ki se običajno začne v mladosti. Z mladostnikovim BREZCILJNIM IZOBRAŽEVANJEM. Navada NEODLOČNOSTI spremlja študenta tudi v poklic, ki ga izbere – ČE ga sploh izbere.

8 VZTRAJNOST: Vztrajen trud vdahne vero. Osmi korak do bogastva.

VZTRAJNOST je ključni dejavnik postopka preobrazbe ŽELJE v denarno protivrednost. Temelj vztrajnosti pa je MOČ VOLJE. Pravilna kombinacija moči volje in želje je nepremagljiva. Brez VZTRAJNOSTI bomo poraženi še preden bomo sploh začeli. Z VZTRAJNOSTJO pa bomo zmagali. Navado VZTRAJNOSTO ljudje razvijejo, ker jih okoliščine prisilijo, da morajo vztrajati. NIČ NE MORE ZAMENJATI VZTRAJNOSTI! Tisti, ki vztrajajo so deležni tudi spoznanja, da VSAK NEUSPEH PRINESE TUDI SEME USTREZNE PREDNOSTI. Brez VZTRAJNOSTI človek ne doseže nadpovprečnega uspeha v nobenem poklicu.

Osem dejavnikov vztrajnosti:

1.      Določenost namena. Poznavanje svojih hotenj je morda najpomembnejši korak razvoja vztrajnosti.

2.      Želja. Če si želimo cilj uresničiti nam vztrajnosti ne bo primanjkovalo.

3.      Samozavest. Vera v lastne sposobnosti.

4.      Določenost načrtov.

5.      Natančno znanje.

6.      Sodelovanje.

7.      Moč volje.

8.      Navada. Vztrajnost je neposredna posledica navade.

Šestnajst simptomov pomanjkanja vztrajnosti:

1.      Neuspešno ugotavljanje, kaj človek hoče.

2.      Obotavljanje z razlogom ali brez njega.

3.      Pomanjkanje interesov za osvojitev posebnega znanja.

4.      Neodločnost.

5.      Navada zanašanja na opravičila namesto priprave ustreznih načrtov za rešitve težave.

6.      Samozadovoljnost.

7.      Brezbrižnost.

8.      Navada kriviti druge za neuspehe in navada sprejemati neprijetne okoliščine kot neizogibne.

9.      ŠIBKOST ŽELJE.

10.  Pripravljenost za predajo ob prvem znaku poraza.

11.  Pomanjkanja UREJENIH NAČRTOV.

12.  Navada zamuditi veliko priložnost.

13.  HREPENENJE namesto ODLOČNOSTI.

14.  Navada sprijaznitve z REVŠČINO namesto ciljanja na bogastvo.

15.  Iskanje različnih bližnjic do bogastva, poskusi, da bi DOBILI več, kot DALI.

16.  Bojazen pred kritiko.

Človeku, ki je VZTRAJEN, gre lahko zelo dobro, tudi če nima drugih vrlin. Edina priložnost na katero se lahko zanesemo je tista, ki si jo pripravimo sami. To pride z uporabo VZTRAJNOSTI. Bogastvo se ne odziva na hrepenenje. Odziva se zgolj na določene načrte, ki jih podpirajo določene želje in nenehna VZTRAJNOST.

Kako razviti vztrajnost:

1.      Določeno hotenje, ki ga podpira vroča želja za njegovo izpolnitev.

2.      Priprava ustreznega načrta, izraženega v delovanju.

3.      Zaščita uma pred negativnimi in grozečimi vplivi. Vključno z negativnimi sugestijami sorodnikov, prijateljev in znancev.

4.      Prijateljska zveza z enim ali več ljudmi, ki nas bodo spodbujali, da se držimo načrta.

VZTRAJNOST daje VERO. VERA pa je edino poznano delujoče sredstvo proti neuspehu.

9 SILA NADUMA: Gonilna sila. Deveti korak do bogastva.

Iz VZTRAJNOSTI se rodi VERA. Iz VERE izvira MOČ. MOČ je ključnega pomena, če želimo priti do bogastva. Brez zadostne moči za pretvorbo NAČRTOV v DEJANJA so načrti negibni in nerabni. ZA NABIRANJE BOGASTVA JE MOČ NUJNA! PA TUDI ZA OHRANITEV DENARJA, KO SMO GA ŽE OSVOJILI. »Nadum« lahko definiramo kot »uskladitev znanja in napora v duhu harmonije med dvema ali več osebami za uresničitev določenega namena«. Brez lastnega »Naduma« ne more imeti noben posameznik velike moči. Skupina možganov, ki delujejo v duhu harmonije, bo proizvedla več miselne energije, kot eni sami možgani – pač podobno kot skupina baterij daje več energije, kot ena sama. Skrivnost načela »Nadum« je moč s katero opravljajo tisti, ki se obkrožajo z drugimi bistrimi glavami. Kadar dvoje ali več ljudi UBRANO deluje v smeri skupnega in natančno določenega cilja tedaj srkajo moč neposredno iz velikega vesoljnega skladišča Brezmejnega uma. To je največji vir MOČI. Uporabljajo ga genij in veliki voditelji, če se tega zavedajo ali ne.

10 SKRIVNOST SPOLNE PREOBRAZBE: Deseti korak do bogastva.

Čustvo spolnosti sproži določeno stanje duha. Čustvo spolnosti nudi možnost treh ustvarjalnih potencialov. Ti so:

1.      Nadaljevanje človeštva.

2.      Ohranjanje dobrega telesnega in čustvenega zdravja.

3.      Preobrazba povprečneža v genija.

Spolna želja je človekova najmočnejša želja. Kadar ga žene ta sila, na pozitiven, konstruktiven način razvije posebno domišljijo, pogum, moč volje, vztrajnost in ustvarjalne zmožnosti, ki jih prej ni poznal. Čeprav preobrazba spolne energije zahteva urjenje moči volje, pa nam nagrada poplača ves trud. Kadar spolna energija žene moške, jih obdari z nekakšno posebno močjo delovanja. Preobrazba spolne energije lahko posameznikovo delovanje in učinkovitost povzdigne na raven genija. Spolno čustvo je v večini primerov najintenzivnejša in najmočnejša spodbuda uma. Spolna energija je povezana z ustvarjalno domišljijo. Preden je Edison prejel odgovor, ki mu je pomagal izpopolnitev električne žarnice, je prek umetne zmožnosti svoje domišljije preizkusil več, kot deset tisoč različnih kombinacij zamisli. Lincoln je lep primer velikega voditelja, ki je z odkritjem in uporabo ustvarjalne domišljije dosegel veličino. To je odkril in začel uporabljati kot posledico ljubezenske spodbude, ki jo je doživel ob srečanju z Anne Rugledge. Ta trditev je zelo pomembna za razumevanje vira genialnosti. Spolna potreba je morda največja in najmočnejša od spodbud. Kadar jo izkoristimo in preobrazimo, je sposobna dvigniti moške na višja področja misli. Vendar so to spoznali le geniji. Nikdar še ni bilo in tudi ne bo velikega voditelja, graditelja ali umetnika, ki bi mu gonilne spolne sile primanjkovalo. Vendar je daleč od tega, da bi postali geniji zaradi velikih spolnih potreb. Mnogi se zaradi zlorabe te velike sile ponižajo na živalsko stopnjo. Preobrazba spolne energije zahteva več volje, kot je povprečen človek pripravljen temu nameniti. Čeprav preobrazba zahteva moč volje, pa nagrada odtehta vse vložene napore. Čustvo spolnosti je vrlina ZGOLJ v primeru njegove modre uporabe. Nezmernost pri spolni navadi je prav tako škodljiva, kot nezmernost pri hrani in pijači. Ko se s spolnim čustvom začne mešati čustvo ljubezni, nastopijo mirnost namena, samozavest, natančne sodbe in duševno ravnotežje. Ljubezen, romantika in spolnost so čustva, ki lahko ljudi pripravijo do nadpovprečnih dosežkov. ZAVESTNI NAPOR JE EDINA POT, KI VODI H GENIALNOSTI!

11 NEZAVEDNI UM: Povezovalni člen. Enajsti korak do bogastva.

Pozitivna in negativna čustva ne morejo sočasno obstajati v umu. PREVLADATI MORAJO ENA ALI DRUGA. Nezavedni um sestavljajo polja zavesti, ki zabeležijo vsak miselni impulz, ki zavestni um doseže prek enega od petih čutov in ki ga lahko shranimo ali obnovimo, kot iz predala vzamemo pismo. V nezavedni um lahko NAČRTNO vsadimo vsak svoj načrt, misel ali namen, ki ga želimo fizično ali denarno protivrednost. Nezavedno se najhitreje odziva na prevladujoče želje, ki so nam jim primešani čustveni občutki, kakršno je denimo VERA. NEZAVEDNI UM DELUJE NOČ IN DAN. Vse, kar človek ustvari, se najprej SPOČNE v obliki miselnega impulza. Ljudje ne morejo ustvariti ničesar, česar niso prej ustvarili v MISLIH. Navzočnost ene same negativne misli v zavestnem umu je dovolj, , da prepreči pridobitev ustvarjalne pomoči nezavednega uma. Vera je edino znano sredstvo, ki bo naše misli navdala z duhovno naravo. VERA in STRAH nista dobra prijatelja. Kjer najdemo enega, drugi ne more obstajati.

12 MOŽGANI: Oddajna in sprejemna postaja misli. Dvanajsti korak do bogastva.

Človeški možgani miselne vibracije hkrati oddajajo in sprejemajo. Če je um spodbujen in dvignjen na višjo vibracijo, postane sprejemljivejši za misli iz zunanjih virov. Hitrejši možgani pa ne pritegnejo le tujih misli in idej, marveč tudi lastnim mislim podelijo občutek, ki zagotovi, da jih bo prevzel nezavedni um in nato deloval skladno z njim.

13 ŠESTI ČUT: Vrata do templja modrosti. Trinajsti korak do modrosti.

Vsak posameznik je postal, kar je, zaradi svojih PREVLADUJOČIH MISLI IN ŽELJA. Trinajsto načelo je znano kot ŠESTI ČUT. Prek njega se posameznik lahko in tudi se spontano poveže z Brezmejnim umom, ne da bi se za to trudil ali to zahteval. ŠESTI ČUT je tisti del nezavednega uma, ki smo ga imenovali ustvarjalna domišljija, pa tudi »sprejemnik«, prek katerega se v umu pojavljajo ideje, načrti in misli. Šesti čut nas bo pravočasno opozoril na grozečo nevarnost, da se ji bomo lahko izognili, pravočasno nas bo opozoril tudi na priložnost, da jo bomo lahko izrabili.

EPILOG: KAKO UKANITI ŠEST DUHOV STRAHU

Trije sovražniki, ki se jih je potrebno znebiti so NEODLOČNOST, DVOM, STRAH! Šesti čut ne bo nikoli deloval, dokler ti trije negativni elementi ali samo eden od njih ostaja v našem umu. NEODLOČNOST je sadika STRAHU! Iz neodločnosti se kristalizira DVOM! Oba se pomešata in postaneta STRAH! Ta proces mešanja je pogosto počasen.

Šest osnovnih strahov:

1.      Strah pred REVŠČINO.

Strah pred revščino je stanje duha. Strah pred revščino omrtvi zmožnost razuma in ta uničuje zmožnost domišljije, ubija samospoznanje, spodkopava navdušenje, onemogoča pobudo, vodi k negotovosti namena, spodbuja odlašanje, briše navdušenje in onemogoča samonadzor. Prežene vso očarljivost iz osebnosti človeka, uničuje možnost natančnega mišljenja, moti koncentracijo truda, ubija vztrajnost, uničuje moč volje, uničuje ambicijo, zamegljuje spomin in vabi neuspeh v vsaki možni obliki.

Simptomi strahu pred revščino: RAVNODUŠNOST. Po navadi se izraža s pomanjkanjem ambicij. NEODLOČNOST. Navada dopuščanja drugim, da mislijo namesto nas. ZASKRBLJENOST. PREVELIKA PREVIDNOST. Navada iskanja negativne strani vsake okoliščine, mišljenje in govorjenje o možnem neuspehu, namesto osredotočanja na uspeh. ODLAŠANJE. PRIČAKOVANJE REVŠČINE NAMESTO ZAHTEVANJA BOGASTVA.

2.      Strah pred KRITIKO.

Strah pred kritiko oropa ljudi njihove pobude, uničuje njihovo moč domišljije, omejuje njihovo individualnost, slabi jim samozavedanje in škoduje na sto drugih načinov. Straši pogosto naredijo svojim otrokom nepopravljivo škodo tako, da jih kritizirajo. Kritika je oblika »storitve«, ki jo vsakdo ima preveč. Vsakdo ima zalogo kritike, ki jo deli brezplačno, ne glede na to, ali jo kdo išče ali ne.

Simptomi strahu pred kritiko: NESPROŠČENOST. POMANJKANJE ZBRANOSTI. ŠIBKA OSEBNOST. Pomanjkanje trdnosti pri odločanju. KOMPLEKS MANJVREDNOSTI. RAZSIPNOST. POMANJKANJE POBUDE. POMANJKANJE AMBICIJ.

3.      Strah pred BOLEZNIJO.

Vsaka oblika negativnega mišljenja lahko sproži pojav bolezni.

4.      Strah pred IZGUBO LJUBEZNI NEKOGA.

5.      Strah pred STAROSTJO.

6.      Strah pred SMRTJO.

Življenje je energija. Če se energija ne more zares uničiti, potem se tudi življenje ne more zares uničiti. Kot druge oblike energije se življenje lahko prenaša prek različnih procesov prehoda ali sprememb, ne more se pa uničiti. Smrt je navaden prehod.

Zaskrbljenost je stanje duha, ki temelji na strahu. Deluje počasi a vztrajno. Uničimo navado zaskrbljenosti v vseh njenih oblikah z doseganjem splošne, izčrpne odločitve, da ni vredno cene zaskrbljenosti nič, kar nam bo življenje ponudilo. S to odločitvijo bodo prišli zbranost, mir duha in mirnost misli, ki bo prinesla srečo. Mi smo gospodar svoje usode. Enako, kot imamo moč, da nadziramo svoje misli, lahko vplivamo, urejamo in nadziramo svoje okolje in iz svojega življenja naredimo, kar hočemo.

DODATEK

MOČ VOLJE:

Resnica je, da bo volja, ki je dovolj močna, da nenehno ohranja človeka na poti k stvarem, ki niso docela onkraj njegovih moči, človeka sčasoma pripeljala zelo daleč na poti k izbranemu cilju.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ozdravimo čakre (povzetek knjige, avtor Marion McGeough)

Pred zoro (Before Sunrise) (vsebina filma)

Revni milijonar (Slumdog Millionaire) (vsebina filma)

V imenu očeta (In The Name Of The Father) (vsebina filma)

Kvadrant denarnega toka (povzetek knjige, avtor Robert T. Kiyosaki, Sharon L. Lechter)

Reševanje vojaka Ryana (Saving Private Ryan) (vsebina filma)

Django brez okovov (Django Unchained) (vsebina filma)

Čuječnost (povzetek knjige, avtor Mark Williams, Danny Penman)

Zgodba o psu (Hachi: A Dog's Tale) (vsebina filma)

12 let suženj (12 Years a Slave) (vsebina filma)