Živeti v sedanjem trenutku (povzetek knjige, avtor Eckhart Tolle)
Psihološko stanje strahu je povsem ločeno od kakršne koli
konkretne in resnične neposredne nevarnosti. Poraja se v oblikah, kot
nelagodje, tesnoba, živčnost, napetost, groza, fobija in tako naprej. Ta vrsta
psihološkega strahu se vedno nanaša na nekaj, kar se utegne zgoditi, ne pa na
nekaj, kar se dogaja v tem trenutku. Mi sami smo tukaj in zdaj, medtem, ko se
naš um ukvarja s prihodnostjo. S sedanjim trenutkom se lahko soočimo vedno, ne
moremo pa se soočiti z nečim, kar je projekcija
uma – ne moremo se torej soočiti s prihodnostjo. Dokler se istovetimo z
umom, bo našem življenju vladal ego. Zaradi svoje fantomske (izmišljene) narave
in kljub dovršenim obrambnim mehanizmom pa je ego zelo ranljiv in negotov, ves
čas se počuti ogroženega. To velja tudi takrat, ko daje navzven vtis, da je
zelo samozavesten. Pomislimo, da je čustvo odziv telesa na to, kar počne um.
Torej kakšno sporočilo telo neprestano prejema od ega, lažnega jaza, oblikovanega
po merilih uma? Pozor ogrožen sem. To ponavljajoče sporočilo poraja strah.
Strah ima več oblik (strah pred izgubo, strah pred neuspehom,…). V resnici vse
te različne oblike strahu odražajo le egov strah pred smrtjo, pred izginotjem.
Egu se zdi, da za vsakim vogalom preži smrt. Celo taka na videz nepomembna
stvar, kot je neustavljiva potreba po tem da bi imeli v neki razpravi prav mi
ne pa kdo drug – pri čemer branimo svoje miselno stališče, s katerim smo se
poistovetili –, je posledica strahu pred smrtjo. Če se istovetimo s svojim
miselnim stališčem, potem pa se izkaže, da se motimo, se naš občutek jaza, ki
temelji na istovetenju z umom, začuti smrtno ogroženega. Jaz kot ego si torej
ne more privoščiti, da bi se motil. To bi namreč zanj pomenilo smrt. Ko potreba
po tem, da bi imeli prav izgine, lahko povsem jasno povemo, kaj čutimo ali
kakšno je naše mnenje, pri tem pa v naših besedah ni nobene agresivnosti ali
potrebe po samoobrambi. Če nočemo več zadajati bolečine sebi in drugim, če
nočemo več poglabljati bolečine iz preteklosti – bolečine, ki nas še vedno
razjeda -, ne ustvarjajmo več iluzije časa. Začnimo bivati v sedanjem
trenutku, prihodnost in preteklost pa obiščemo le tedaj, ko to zahtevajo
življenjske okoliščine. Sedanjemu trenutku vedno recimo da. Če umu odvzamemo
čas bo obstal, razen, če se ne bomo sami odločili, naj deluje. Kadar se
istovetimo z umom, smo ujetniki časa, prisiljeni smo živeti skoraj izključno v
spominih in pričakovanjih. V nedogled se ukvarjamo s preteklostjo in prihodnostjo.
Takšna prisila izvira iz dejstva, da nam preteklost nudi nekakšno identiteto,
medtem, ko nam prihodnost obljublja odrešitev in izpopolnitev v vseh pogledih.
Toda eno in drugo je slepilo. Čim
bolj se osredotočamo na čas - preteklost in prihodnost tem bolj nam iz rok
uhaja Zdaj, ta največja dragocenost,
ki jo imamo. Nikdar ni bilo časa, ko naše življenje ne bi potekalo zdaj, torej
v vsakem trenutku sproti in takšnega časa tudi ne bo. Nikoli se nič ni zgodilo
v preteklosti, prav vse se je zgodilo v sedanjosti. In ravno tako se nič ne bo
zgodilo v prihodnosti, temveč le v sedanjosti.
Ko se povežemo z brezčasjem, se nam
odpre drugačno razumevanje, takšno, ki ne ubija duha. Razumevanje, ki vsebuje
globoko ljubezen in spoštovanje do vsega, kar je. Razumevanje, o katerem um
ničesar ne ve. Ne menimo se za preteklost in prihodnost, razen kadar je
potrebno. Če se nam vstopanje v zdajšnji trenutek zdi težavno, za začetek samo
opazujmo priučeno težnjo uma, da beži pred sedanjostjo in se ji skuša vedno
izmikati. S tem, ko opazujemo sebe, postaja naše življenje vse bolj prežeto z navzočnostjo. V trenutku, ko se zavemo,
da nismo navzoči, smo navzoči. Vedno kadar nam uspe opazovati svoj um, nismo več njegov ujetnik. Oglejmo si neko misel,
občutimo čustvo, opazujmo svoj odziv. Iz tega nikar ne delajmo osebnih
problemov. Začutili bomo tihega
opazovalca. Če se z umom istovetimo
ga napajamo še z več energije, če ga pa samo opazujemo, mu jo odvzamemo. Ko bomo enkrat občutili, kaj pomeni
biti navzoč, bomo velik lažje izstopili iz časovne razsežnosti in se pomaknili
v Zdaj, vsakokrat, kadar je ne bomo
potrebovali za praktične namene. Ko si zastavimo kak cilj in ga skušamo
uresničiti, uporabimo urni čas. Zavedamo
se kam bi radi šli in kaj bi radi dosegli, a kljub temu vso pozornost namenjamo
le koraku, ki ga delamo v tistem hipu. Če bi se preveč osredotočali na sam
cilj, morda hrepenimo po sreči, izpolnitvi ali bolj celovitem občutenju sebe,
bi to pomenilo, da ne cenimo več tega trenutka in da ta ni v središču naše
pozornosti. In takrat bi urni čas postal psihološki
čas. Ne bi se več zavedali pestrosti življenja, ki se neprestano živo
razprostira okrog nas. Če je naš um močno obremenjen s preteklostjo, bomo v prihodnosti
doživeli še več takih izkušenj. Preteklost se ponavlja, ker nismo v vsakem
trenutku zavestno navzoči. Raven zavesti
je odvisna od tega, koliko znamo biti zavestno navzoči. Morda se nam težko zdi
sprejeti, da je čas izvor našega trpljenja in težav. Prepričani smo, da je
oboje posledica posameznih okoliščin v našem življenju in po običajnih splošnih
merilih imamo prav. Toda dokler ne bomo odpravili osnovne pomanjkljivosti uma,
to je navezanost na preteklost in prihodnost, bodo ene težave zgolj zamenjale
druge. Konec koncev, pa je težava samo ena: um, ki se veže na čas. V času ni
odrešitve ne moremo se osvoboditi v prihodnosti. Sedanjost je ključ do svobode, torej se lahko osvobodimo le zdaj.
Tisto kar imenujemo življenje, je pravzaprav naš življenjski položaj. To je psihološki čas, preteklost in
prihodnost. Nekatere stvari se v preteklosti niso zgodile, tako kot smo si
želeli. Še vedno se upiramo temu, kar se je zgodilo, obenem pa se upiramo tudi
temu, kar se dogaja okrog nas. Upanje nam pomaga, da še naprej vztrajamo,
vendar se zaradi njega osredotočamo na prihodnost, s čimer zanikamo sedanji
trenutek in tako podaljšujemo svojo nesrečo. V našem življenjskem položaju je
morda ogromno težav, tako je vsaj v večini življenjskih položajev. Zato
poizkušajmo ugotoviti ali imamo v tem trenutku kakšno težavo. Ne jutri ali čez
deset minut, temveč zdaj. Kadar koli torej lahko, naredimo v sebi nekaj
prostora, tako da bomo ugledali življenje,
ki se nahaja pod kupom življenjskih težav. Povsem izkoristimo svoje čute.
Bodimo tukaj, kjer smo. Glejmo, ne razlagajmo si. Opazim svetlobo, oblike,
barve, zgradbo stvari. Dotaknimo se česarkoli, ter občutimo in prepoznajmo
njegovo bit. Opazujmo svoj ritem dihanja. S tem za seboj puščamo otopel svet
miselne abstrakcije, časa. Nemogoče je da bi imeli kakršno koli težavo, če je
vsa naša pozornost usmerjena v Zdaj. Obstaja le okoliščina, ki jo moramo
sprejeti ali pa razrešiti. Problem
pomeni, da se v mislih zadržujemo v določenih življenjskih okoliščinah, vendar
nimamo nobenega resnega namena (in s tem tudi ne možnosti), da bi ga rešili.
Okoliščine nas tako hitro prevzamejo, da izgubimo občutek za življenje samo.
Ali pa prenašamo v svojem umu zmedeno breme neštetih stvari, ki naj bi jih
storili v prihodnosti, namesto da bi se osredotočili na stvar, ki jo lahko
storimo v tem trenutku. Vse kar bi morali storiti, je preprosta odločitev: Ne
bom si več zadajal bolečine, pa naj se zgodi kar koli. Ne bom si več delal
težav. Sprejeli jo bomo, ko bomo do grla siti svojega trpljenja in bomo imeli
resnično vsega dovolj. In ne bomo je mogli izpeljati, če ne bomo prišli do vira
moči, ki se skriva v sedanjem trenutku. Kadar se bomo znašli v okoliščinah v
katerih bomo nemudoma morali sprejeti odločitev, bodo naša dejanja jasna,
prodorna in učinkovita, če bodo izvirala iz zavesti, ki je navzoča v sedanjem
trenutku. Kakor hitro začnemo spoštovati sedanji trenutek, nezadovoljstvo in
napor izgineta, življenje pa začne potekati radostno in lahkotno.
Vse kar počnemo je prežeto s kakovostjo,
skrbnostjo in ljubeznijo, celo
najpreprostejša dejanja. Naj nas ne skrbijo sadovi našega dela, bodimo pozorni
le na delo samo. Delo bo obrodilo sadove, ko bo za to napočil čas. Odkrili smo
resnično življenje, ki se nahaja za našimi življenjskimi okoliščinami. Preden
se bomo zares »udomačili« v stanju
zavestne navzočnosti, bomo pogosto nihali med zavestnostjo in neozaveščenostjo,
med stanjem navzočnosti in stanjem v katerem se istovetimo z umom. Vedno znova
bomo izgubljali sedanji trenutek in se znova vračali vanj. Toda nazadnje bo navzočnost
postala naše prevladujoče stanje.
Bistveno je,
da svoje življenje ozavestimo v
povsem vsakdanjih okoliščinah, ko vse poteka bolj ali manj brez zapletov. Na ta
način krepimo zavestno navzočnost. V sebi in okoli sebe ustvarjam močno
energijsko polje visokih nihajnih frekvenc. V takšno polje ne more prodreti
nobena negativnost. Ko se bomo naučili opazovati lastne misli in občutke bomo
spoznali, kako redko kdaj (če sploh) se počutimo resnično lahkotne. Običajne
neozaveščenosti sprva ne bomo prepoznali prav zlahka, je namreč nekaj zelo
vsakdanjega. Naj nam pride v navado, da s samoopazovanjem
pozorno opazujemo svoje miselno in čustveno stanje. To kar se dogaja v naši
notranjosti naj nas zanima vsaj toliko, kot dogajanje okoli nas. Če bo naša
notranjost urejena, se bo to odražalo tudi v okolici. Stres se pojavi, kadar smo v sedanjosti, a si želimo pa biti v
prihodnosti. Ta razcep razdvaja našo notranjost. Morda veliko pozornosti namenjamo
preteklosti. Spomnimo se na strašne stvari, ki so se nam zgodile, na zgodbe, ki
potrjujejo, da smo bili žrtev, ali pa na to kaj smo komu naredili. Ali krepimo
občutke, krivde, jeze, zamere, obžalovanja? V tem primeru ne krepimo le
občutenje jaza, temveč v telesu tudi spodbujamo in pospešujemo proces staranja,
saj v duši kopičimo preteklost. Ali smo zaskrbljeni? Velikokrat pomislimo: »Kaj
pa če…?« Če je tako se istovetimo z umom, ki se prestavlja v namišljene
situacije v prihodnosti in s tem ustvarja strah. Toda s tem situacijam se ne
moremo spoprijeti, saj ne obstajajo. So le izmislek uma. To zmedo lahko
ustavimo preprosto tako, da sprejmemo sedanji trenutek. Zavejmo se lastnega
dihanja. Občutimo zrak, ki vstopa v naše telo. Občutimo svoje notranje energijsko polje. Vse, kar moramo
storiti v resničnem življenju, v nasprotju z namišljenim projekcijam uma je v tem trenutku. Odgovor, moč, pravilna odločitev ali rešitev nam bodo vedno na voljo tedaj, ko jih bomo potrebovali, ne
prej in ne pozneje. Prav nič nenavadno ni, da veliko ljudi vse življenje
preživi čakajoč, da bodo začeli živeti. Čakanje je stanje uma. V bistvu pomeni,
da si želimo prihodnosti, a ne maramo sedanjosti. Zaradi tega je vse življenje
precej okrnjeno, sedanjost pa nam uhaja iz rok. Tega, kar imamo ne maramo, radi
pa bi tisto česar nimamo. Le ko sprejemamo sedanjost, čutimo hvaležnost za vse, kar imamo.
Hvaležnost za sedanji trenutek, za življenje v tem trenutku, je resnična blaginja. In ta blaginja ne
more priti v prihodnosti. Ko se zavemo da na nekaj čakamo, nemudoma prekinimo
to čakanje. Nemudoma se vrnimo v sedanji trenutek, samo bodimo in se veselimo v
tem da preprosto smo. Lažni,
nezadovoljni jaz, je odvisen od časa, kajti samo v njem lahko preživi.
Dobro ve, da sedanji trenutek zanj pomeni smrt, zato se ga neznansko boji in se
ob njem čuti ogroženega. Naredil bo prav vse, da nas odvrne od sedanjega
trenutka. V stanju navzočnosti je
vsa naša pozornost zbrana v Zdaj. Nič je ne ostaja za sanjarjenje,
premišljevanje, spomine in pričakovanja. Prav tako ni nobene napetosti ali
strahu, samo čuječa navzočnost.
Da bi se zavedali lepote, veličastnosti in svetosti narave, moramo biti
zavestno navzoči. Vedno kadar opazujemo svoj um, umaknemo zavest iz umskih
oblik, tako da lahko zavest postane to čemur pravimo opazovalka in pričevalka.
Ta opazovalka ali čista zavest, ki je brez oblik, sčasoma postane močnejša,
medtem, ko miselne tvorbe postanejo šibkejše. Od Bitja smo odrezani vse dotlej,
dokler umu namenjamo svojo pozornost. Um namreč jemlje vso našo zavest in jo
spreminja v snov, iz katere je tudi sam. Ne moramo nehati misliti. Da bi se
zavedali Bitja, moramo zavest umakniti iz uma. Tako bomo v sebi sprostili
ogromne količine zavesti, ki je bla prej ujeta v nekoristno in prisilno
mišljenje. To lahko storimo zelo učinkovito, da pozornost preusmerimo od
mišljenja v telo, kjer lahko občutimo Bitje, kot nevidno energijsko polje, ki
daje življenje temu, kar dojemamo, kot snovno telo. Usmerimo pozornost v telo. Občutimo ga od
znotraj. Ali lahko občutimo komaj
zaznavno energijsko polje, ki preveva celotno telo in poživlja vsak organ in
sleherno celico v njem. Čim več pozornosti mu bomo namenili, tem jasnejše in
močnejše bo to občutje. Vstop v območje, v katerem ni nikakršnih oblik, je
resnično osvobajajoče. To
prostranstvo bi lahko imenovali Nepojavno,
nevidni Izvir vseh stvari. V njem
vladata spokojnost in mir, pa tudi radost in močan občutek živosti. Kadar koli
smo navzoči, postanemo prepustni za svetlobo, za čisto zavest, ki seva iz tega
Izvira. Zavemo pa se tudi, da ta svetloba ni ločena od nas, temveč je naše
bistvo. V vsakdanjem življenju ne posvečajmo vse pozornosti zunanjim rečem in
svojemu umu. Zadržimo jo nekaj v sebi. Notranje telo občutimo tudi takrat, ko
smo zaposleni z vsakodnevnimi dejavnostmi, še zlasti velja to za medsebojne
odnose ali pa, ko smo v stiku z naravo. Nepojavnega se je mogoče zavedati vse
življenje, sleherni trenutek. Občutimo ga, kot globok mir v ozadju, ki nas ves
čas spremlja, ne glede na to kaj se dogaja okoli nas. Tako postanemo most med
Nepojavnim in snovnim. Ključ je da smo stalno povezani s svojim notranjim
telesom, da ga občutimo prav vsak trenutek. To občutje se bo naglo poglabljalo
in preoblikovalo naše življenje.
Kadar smo za nekaj minut prosti in nimamo nikakršnega dela, še zlasti zvečer,
tik pred spanjem in takoj zjutraj po prebujenju preplavimo telo z zavestjo.
Zaprimo oči. Lezimo plosko na hrbtu. Izberemo različne dele svojega telesa in
se najprej osredotočimo nanje: na dlan, stopala, roke, noge, trebuh, glavo itn.
Čim močneje občutimo življenjsko energijo v teh delih. Pri vsakem delu se
zadržimo kakih petnajst sekund. Nato dovolimo, da naša pozornost kot val
preplavi celotno telo, vse od stopal do temena in spet nazaj. To nam bo vzelo
kako minuto. Nato začutimo notranje telo,
v vsej svoji celovitosti, kot eno samo energijsko polje. Nekaj minut zadržimo
ta občutek.
Če moramo uporabiti um s kakšnim določenim namenom, ga uporabimo v zvezi z
notranjim telesom. Le če nam bo uspelo, da ostanemo zavestno navzoči brez
vsakršne misli, bomo lahko um
uporabljali ustvarjalno.
Ljubezen je stanje Bitja. Naša
ljubezen ni nekje zunaj, je globoko v nas. Ne moremo je nikoli izgubiti in ne
more nas zapustiti. Ni odvisna od nekega drugega telesa ali kakršne koli
zunanje oblike.
Dokler ne dosežemo zavestne navzočnosti, so naši odnosi, predvsem tisti najtesnejši, močno pomanjkljivi in popačeni, kar se prej ali slej pokaže tudi navzven. Videti je, da se večina »ljubezenskih razmerji«, kaj hitro spremeni v tako imenovana ljubeče-sovražna razmerja. Takšna »ljubezen« se namreč hipoma sprevrže v nasilnost, sovražnost ali popolno odsotnost naklonjenosti. Resnična ljubezen nima nasprotja. Če ima naša »ljubezen« nasprotje, pomeni, da ni ljubezen temveč močna egova potreba po popolnejšemu občutenju jaza, potreba, ki jo ta zadovoljimo le začasno. Toda vedno pride trenutek, ko partnerjevo vedenje ne izpolnjuje več naših potreb, ali pravilneje ne izpolnjuje več potreb našega ega. Takrat pridejo na površje občutki strahu, bolečine in pomanjkanja. Zdaj v partnerju vidimo vzrok za vsa ta občutja. Obrnemo jih navzven in svojega bližnjega napadamo z divjo silovitostjo., ki je del naše bolečine. Naši napadi prebudijo tudi partnerjevo bolečinsko jedro, tako da ta morda udari nazaj. Sama razmerja niso vzrok bolečih občutkov. Ti občutki so namreč že v nas, razmerja pa jih le pritegnejo na površje. To je eden od razlogov, zakaj večina ljudi vselej skuša ubežati sedanjemu trenutku in izpolnitev išče v prihodnosti. Prvo s čimer bi se srečali, če bi pozornost usmerili v zdaj bi bila njihova lastna bolečina, in prav tega jih je najbolj strah. Če bi le vedeli, kako lahko je v sedanjem trenutku priti do moči zavestne navzočnosti, ki v hipu razblini preteklost in njeno bolečino. Tudi tisti, ki se izogibajo razmerjem, ker se bojijo bolečine, se vedejo nespametno. Tri spodletela razmerja v treh letih, nas bodo prej prisilila k prebujanju, kot pa tri leta, ki bi jih preživeli v samoti. Najprej nehajmo obsojati sebe in nato nehajmo obsojati svojega partnerja. Največji pobudnik spremembe v razmerju je popolno sprejemanje partnerja, takšnega kot je. Brez potrebe po presojanju ali kakršnem koli spreminjanju. Čeprav so bežni prebliski mogoči, ljubezen ne more cveteti, če se za vedno ne osvobodimo istovetenja z umom in če naša zavestna navzočnost ni dovolj močna, da bi razblinila bolečinsko jedro. Če pri partnerju opazimo nezavedno stanje, ga ljubeče objemimo s svojo vednostjo, tako da se ne bomo nanj odzvali nepremišljeno. Nezavednost in vednost ne moreta prav dolgo obstati skupaj – pa čeprav je vednost samo v enem človeku. Za tisto energijsko obliko, iz katere se izliva sovražnost in napadalnost je navzočnost ljubezni nevzdržna. Če se kakorkoli odzovemo na partnerjeve nezavedne vzgibe, postanemo nezavedni tudi sami. Če pa se tega odziva zavemo, nismo ničesar izgubili. Odnosi niso namenjeni temu, da nas bi osrečili in navdali z občutjem izpolnjenosti. Če pa sprejmemo to, da so odnosi tu, da nam pomagajo doseči ozaveščenost, nam bodo resnično omogočili odrešitev in uskladili se bomo z višjo zavestjo, ki se želi roditi v ta svet. Nikar se med seboj ne obtožujmo nezavednosti. Kakor hitro se začnemo prepirati, tedaj vzame vajeti v svoje roke naš ego, mi pa postanemo nezavedni. Ko se partner vede nezavedno opustimo vsakršne sodbe. Kadar nekoga sodimo, njegovo nezavedno vedenje zamenjujemo z njim samim. Ostanimo navzoči, namesto tega, da bi se spopadali s temo prižgimo luč. Tedaj se ne odzovemo več na slepilo, temveč slepilo vidimo, a hkrati zremo skozenj. Nič bolj ne pospeši preobrazbe, kot takšen pristop. Navadimo se izražati svoje občutke in misli, brez da bi koga obsojali. Navadimo se svojega partnerja poslušati odprto, brez nasršenosti. Ko bomo razpustili bolečinsko jedro in se ne bomo več istovetili s svojim umom in če bo to storil tudi partner bomo doživeli blaženost, kakršno nudi razcvetajoč odnos. Vračali si bomo samo še ljubezen, ki jo čutimo globoko v sebi. Um nerazsvetljenega partnerja so ob zavestnem partnerju počuti globoko nezadoščenega, saj se nihče več ne bo upiral njegovim nepremakljivim stališčem, katera bodo prav zato postala majava in šibka. Bolečinsko jedro bo zahtevalo odziv, a ga ne bo deležno.
Ko se predamo temu, kar je in tako postanemo navzoči preteklost izgubi vsakršno moč. Odpre se prostranstvo Bitja, ki ga je um doslej zastiral. Nenadoma se v nas porodi čudovita umirjenost, občutek neizmernega miru. In znotraj tega miru velika radost. In sredi te radosti ljubezen. In sredi najbolj notranjega jedra sveto, Neizmerljivo, Neminljivo.
Obstajajo cikli uspeha, ko nam vse zlahka uspeva in cikli neuspeha, ko nam vse uhaja iz rok in jih moramo razpreti in preprosto dovoliti, da določene stvari odidejo. S tem naredimo prostor za vse, kar pride, ali pa za to da se zgodi sprememba. Če se upiramo in oklepamo starega, to pomeni, da nočemo pluti z življenjskim tokom in zato trpimo. Da bi zrasle nove stvari je najprej potreben razkroj starega. Padajoči cikel je vsekakor bistvenega pomena za duhovno spoznanje. Na določeni ravni nam mora spodleteti ali pa moramo preživeti kakšno veliko izgubo, da nas potegne v duhovno razsežnost. V slehernem uspehu se skriva neuspeh in obratno v vsakem neuspehu najdemo zrno uspeha. V tem svetu na ravni oblike, prej ali slej »spodleti« vsakomur. Veliko bolezni nastane, ker se upiramo ciklu nižjih energij, ki so bistvenega pomena za telesno obnavljanje. Bolezen nas prisili, da se ustavimo, zato da bi obnovili svoje moči. Kadar se kakšna okoliščina ali položaj na katerega se um naveže spremeni ali izgine, se um s tem ne more sprijazniti. Še naprej se oklepa izginulega položaja in se upira spremembi. Kadar se življenju ne upiramo, smo v stanju milosti, neprisiljenosti in lahkotnosti. To stanje ni več odvisno od tega, kakšne so okoliščine, dobre ali slabe. Ko nismo več odvisni od stvari, ljudi in razmer, za katere mislimo, da jih nujno potrebujemo za svojo srečo, te začnejo prihajati k nam ne da bi se mogli zanje truditi. Vse te stvari sicer minejo, a če nismo odvisni od njih se ne bojimo, da bi jih izgubili in življenje teče lahkotno. Sreča, ki izvira iz zunanjih stvari, nikoli ni prav globoka, temveč je le bled odsev radosti Bitja, tistega miru, ki je poln življenja in ga najdemo v sebi takrat, ko se nehamo upirati. Vsak notranji odpor doživljamo, kot obliko negativnosti. Odpor včasih vzdrami čustveno bolečinsko jedro in v takšnih primerih celo najmanjša malenkost sproži izjemno močno negativnost, na primer jezo, potrtost ali globoko žalost. Ego živi v prepričanju, da lahko z negativnostjo manipulira stvarnost in tako doseže, kar hoče. Če ego ne bi bil prepričan, da nesrečnost deluje, zakaj bi jo sploh ustvaril. Negativnost ne deluje pozitivno, to je dejstvo. Ne odpira priložnost za želene okoliščine, temveč ravno nasprotno onemogoča jih. Namesto, da bi negativnost, neželene okoliščine odpravila, jih kvečjemu ohranja. Dokler je negativnost v nas, jo uporabimo. Vzemimo jo, kot znamenje, ki nas opominja, da bodimo bolj navzoči. Začnimo pri majhnih, manj pomembnih stvareh. Recimo, da sedimo doma v miru. Nenadoma nas zmoti zvok avtomobilskega alarma na ulici. V sebi začutimo razdraženost. Čemu je namenjena? Prav ničemur. Ustvaril jo je naš um, samodejno in nezavedno. Zato, ker se oklepa nezavednega prepričanja, da bo njegov odpor, ki ga doživljamo kot negativnost ali nekakšno nelagodje to prijetno okoliščino nekako odpravil. Seveda se um s tem samo slepi. Odpor nas veliko bolj vznemiri, kakor prvotni vzrok, ki ga um skuša odpraviti. Nikar ne iščimo miru. Ne iščimo nobenega drugega stanja, temveč ostanimo v tem, v katerem smo. Sicer bomo nadaljevali navzkrižje in nezavedni odpor samo povečevali. Odpustimo si, da nismo v miru. S tem, ko bomo popolnoma sprejeli svoj nemir, se bo ta spremenil v mir. To je čudež predaje. Naš notranji mir ni odvisen od okoliščin. Prebivamo v Bitju, nespremenljivem, brezčasnem, nesmrtnem in naša izpolnitev ali sreča ni več odvisna od zunanjega sveta. Od tega, kakšna je kvaliteta naše zavesti v tem trenutku, je najbolj odvisno, kako bomo živeli kasneje, zato je predaja najpomembnejša stvar, ki jo lahko naredimo, da bi izpeljali pozitivno spremembo. Nekateri ljudje predajo ali prepustitev povezujejo s porazom, vdajo ali nezmožnostjo, da bi se spoprijeli z življenjskimi izzivi. Toda resnična predaja je nekaj povsem drugega. Ne pomeni, da se moramo pasivno in malodušno prepuščati okoliščinam, v katerih se znajdemo, ne da bi poizkušali kar koli storiti. Prav tako ne pomeni, da se moramo odreči vsem načrtom in pobudam za koristno, dobro dejanje. Prepustitev je preprosta, a globoka modrost gibljivosti, živeti s tokom in ne proti njemu. V stanju predaje zelo jasno vidimo, kaj je treba storiti in ko se lotimo dejanja, delamo samo tisto, kar je potrebno in se osredotočimo le na eno stvar naenkrat. Če je naš življenjski položaj nezadovoljiv ali neprijeten, takoj opustimo ta občutek in se prepustimo temu kar je. Ne osredotočajmo se na sto stvari, ki jih bomo morda morali storiti v prihodnosti, temveč le na tisto, kar lahko storite v tem trenutku. To ne pomeni, da ne smemo nič načrtovati. Morda bo prav načrtovanje edino dejanje, ki ga bomo lahko storili v tem trenutku. Morda vsako naše dejanje ne bo nemudoma obrodilo sadov. In dokler ne bo, se ne upirajmo temu, kar je. Negativnost za svoje preživetje potrebuje našo odsotnost. Celo bolečinsko jedro se ne more, dolgo ohraniti, če smo navzoči. Šele, ko se zares predamo, postane duhovna dimenzija v nas živa. S predajo pride v ta svet duhovna energija. Ona ne prinaša nobenega trpljenja ne nam, ne drugim ljudem, ne nobeni drugi obliki življenja na tem planetu. Kadar nekemu človeku ali situaciji rečemo ne, naj ta ne, ne izhaja iz odpora, temveč iz uvida, iz jasnega spoznanja, kaj je v tistem trenutku za nas prav in kaj ne. Ego je prepričan, da se moč skriva v našem odporu. A v resnici se z upiranjem ločimo od Bitja, edinega vira resnične moči. Tisto, kar ego vidi, kot šibkost je čista navzočnost našega Bitja. In kar vidi, kot moč je v resnici šibkost. Prav zato se ego neprestano nečemu upira in s pretvarjanjem, da je na videz močan, prikriva našo »šibkost«, ki pa je v resnici naša moč.
Prepustitev ne spreminja tega, kar je, vsaj ne neposredno. Prepustitev spremeni nas. In ko se spremenimo mi se spremeni tudi ves naš svet. Kajti svet je zgolj naš odraz. Če smo bolni ali kako drugače prizadeti, nikdar ne mislimo, da je to za nas nekakšen neuspeh. Ne počutimo se krive zaradi tega in nikar ne krivimo življenja, da je nepravično do nas. Vse to je samo odpor. Če smo resno bolni uporabimo bolezen za razsvetljenje. Bolezni odvzemimo čas. Stanje, ki mu pravimo bolezen, nima nič opraviti s tem, kar v resnici smo. Ko zbolimo imamo izbiro, da se prepustimo. Kadar se prepustimo, dosežemo notranji mir, v primerjavi z njim je sreča precej plitev občutek. S tem vseprežemajočim mirom prihaja spoznanje, vendar ne na ravni uma, temveč v globini našega Bitja, da smo neuničljivi in nesmrtni. Kadar ni poti ven, je še vedno pot skozi. Zato se bolečini nikdar ne izmikajmo. Soočimo se z njo. Do kraja jo občutimo. Občutimo jo, ne mislimo nanjo. Izrazimo jo, če je treba, toda nikar jo ne skušajte opisovati v mislih. Ne dovolimo umu, da nam iz bolečine skonstruira identiteto žrtve. Sprejetje trpljenja je kakor potovanje v smrt. Če se soočimo z globoko bolečino, ji pustimo biti in nanjo usmerimo pozornost, je kakor, da bi zavestno vstopili v smrt. In ko umremo takšne smrti, spoznamo, da smrti sploh ni in da se ni česa bati. Samo ego umre. Pot križa je popoln preobrat. Pomeni, da se najhujše v našem življenju, torej naš križ, spremeni v najboljše, kar se nam je kdaj zgodilo, saj nas prisili v predajo, v »smrt«. Prisili nas da postanemo nič, kakor Bog. Kajti tudi Bog je nič, se pravi nobena stvar. Ker je upiranje neločljivo povezano z umom, je s tem, ko se osvobodimo upiranja, ko se torej predamo, tudi konec naše podrejenosti umu, ki nam je do tedaj gospodoval in se pretvarjal, da je on mi.
Komentarji
Objavite komentar